Logo
Česká verze
Přejít na Slovenskou verzi
Logo
Otevřít nabídkuOtevřít vyhledávání

Jak vznikla značka Revlon

Víte, co vznikne ze spolupráce dvou židovských bratrů a zkušeného chemika? Pokud vám první věta připomněla nějaký vtip, věřte, že o vtip v žádném případě nejde. To jsme vás pouze uvedli do historie výjimečné legendární značky.

Kde se vzalo písmeno „L“?

Následující řádky budou věnovány značce Revlon, kterou založil v roce 1932 během Velké hospodářské krize Charles a Joseph Revson. Američtí bratři toužili vnést do světa krásy vzrušení, zábavu a fantazii a to se jim s ohledem na bohatou historii a atraktivní portfolio výrobků skutečně podařilo. Možná vám ale vrtá hlavou, proč bratři zvolili právě název „Revlon“ a nikoli „Revson“. Odpovědí budiž spolupráce s chemikem Charleseem R. Lachmanem, díky kterému získala značka ono zmiňované písmeno „L“ v názvu.

Lak na nehty v moderních odstínech

Vůbec první výrobkem, který se prodával pod značkou Revlon byl průkopnický lak na nehty. V čem byl tak unikátní? Především svou netradiční barvou. Ne, že by si ženy v téhle době nelakovaly nehty, výběr odstínů laků byl ale poměrně skromný. A to chtěli bratři Revsonovi a chemik Lachman změnit. Pomocí pigmentů (nikoli barviv) se jim podařilo vyvinout celou řadu moderních odstínů laků na nehty. Zajímavostí také bylo, že laky se od roku 1937 prodávaly nejen v obchodních domech, ale také lékárnách.

Lak na nechty Revlon
Lan na nechty Revlon

Rtěnka i lak ve stejném odstínu

Na úspěch dosud neznámých odstínů laků na nehty navázala značka ikonickým konceptem „sladěných rtů a nehtů“, jež inspiroval ženy po celém světě. Ty začaly nosit rtěnky a laky na nehty ve stejném odstínu, což bylo do této doby nevídané. Za pouhých šest let se stala firma multimilionovou organizací. Dalším milníkem byl potom rok 1940, kdy Revlon představil světu celou řadu manikúry. Během druhé světové války pak značka přišla značka s inovativním make-upem. Na konci válka koupila společnost vyrábějící příbory Graef & Schmidt, což jí umožnilo vyrábět vlastní manikúrní a pedikúrní potřeby, namísto aby je nakupovala z externích zdrojů dodávek.

Ručně kreslené reklamy

Revlon vydával také svůj vlastní časopis. Na tom by samozřejmě nebylo asi nic výjimečného, pokud by nebyly jeho reklamy až do 40. let 20. století kresleny ručně a většinou černobíle. Celobarevné fotografie se v něm poprvé objevily až po roce 1945. Fotily je takové ikony, jako Richard Avedon, Cecil Beaton nebo John Rawlings. Po boomu, který s sebou přinesly laky a rtěnky ve stejném odstínu, přišla další pecka. Tou byly první krémové očními stíny a voděodolná řasenka.

Krásné modelky a parfém

Během šedesátých let společnost platila za průkopníka typického „amerického looku“. V reklamách se objevují krásné modelky a americké ženy touží po tom, vypadat stejně jako ony. Významným milníkem byl rok 1973, kdy se značka rozhodla rozvířit vody parfumérského průmyslu. Právě v tomhle roce totiž představila světu svůj vůbec první ikonický parfém, na jehož úspěch navázaly i další. Vzrůstající vlna feminismu v sedmdesátých letech inspirovala značku k vývoji nových produktů odrážejících progres moderních žen.

První africká modelka a světoznámé jména

Abychom se mohli posunout dál, musíme se paradoxně vrátit pár let do minulosti. Konkrétně tedy do roku 1970. Právě tehdy se Revlon stal první americkou kosmetickou společností, která ve své reklamě uvedla africko-americký model, ikonu Naomi Sims. Ovšem nejen Naomi okouzlovala ženy i muže napříč kontinenty. V reklamách značky se objevily takové krásky, jako Milla Jovovich, Audrey Hepburn, Cindy Crawford, Kate Bosworth, Halle Berry, Melanie Griffith, Julianne Moore, Eva Mendes, Jessica Alba, Emma Stone nebo dívky z oblíbených „bondovek“. Značka se ale musela vypořádat také s jednou smutnou zprávou. V roce 1975 umírá jeden ze zakladatelů a nerozlučných bratrů Charles Revson. Novým prezidentem společnosti se stává Michel Bergerac.

Revlon modelky

Neslíbatelná rtěnka je na světě

V roce 1989 se Revlon stal jednou z prvních společností, která nahradila testy na zvířatech alternativními metodami testování. Společnost v roce 1991 představila světu první neslíbatelnou rtěnku. Její název byl ColorStay. Tváří této kampaně se stala již zmíněná Halle Berry. Kolekce se brzy stala nejprodávanější linií dlouhotrvajících přípravků dekorativní kosmetiky v USA a tuto pozici si drží dodnes. O šest let později Revlon představuje anti-aging makeupovou řadu.

Kompletní péče pod jednou značkou

Zajímavý byl také červen roku 2016, kdy americká kosmetická společnost Revlon oznámila svůj záměr koupit Elizabeth Arden Inc. za 870 milionů USD. Tahle akvizice byla dokončená 7. září 2016. O dva roky později firma uvedla na trh novou kosmetickou značku Flesh. Zlomový byl také rok 2018, kdy kalifornská společnost Helen of Troy uvedla výrobky vlasové techniky Revlon a výrobky péče o pleť a nehty, prodávané také ve spolupráci a pod značkou Revlon. Ženy tak rázem získaly pod jednou značkou kompletní péči a Revlon pak jedinečnou konkurenční výhodu. Jaké bude další směřování značky, o tom se zatím můžeme jen dohadovat. Jedno ale zůstane neměnné – vždy půjde o průkopníka tradičního amerického looku, který zbožňují ženy po celém světě.

Pošlete článek známému